Total de visualitzacions de pàgina:

divendres, 29 d’abril del 2011

Quan era jove i lliure, i la meva imaginació no tenia límits, somiava amb canviar el món.
Quan em vaig tornar més vell i savi vaig descobrir que el món no canviaria, així que vaig escurçar els meus anhels una mica i vaig decidir canviar només el meu país. Però el meu país també semblava immutable.
Quan vaig arribar al ocàs de la meva vida, en un darrer intent desesperat, em vaig proposar canviar només la meva família, a les persones més properes a mi, però, per desgràcia, ja no me’n quedava cap.

I ara, mentre em trobo en el meu llit de mort, me n’adono de sobte: Si m’hagués canviat primer a mi mateix, amb el meu exemple hauria canviat la meva família. I, a partir d’aquesta inspiració i estímul podria haver fet un bé al meu país i, qui sap, potser fins i tot... hauria canviat el món.

(Aquestes paraules estan escrites sobre la tomba d’un bisbe anglicà, en la cripta de l’Abadia de Westminster.)